Tuesday, July 17, 2012

Fall 2012 Ready to Wear, a la Turca

Açılın Türkler geliyor diye sansasyonel bir başlık atmak isterdim ama Londra ve Paris moda haftalarında bir şekilde Türk kökenli tasarımcıların sonbahar-kış hazır giyim koleksiyonlarından o kadar da büyük bir haz almadım. Özellikle Erdem'den umutluydum ama nispeten sönük kaldı. Yılların deneyimi ile Chalayan en beğendiğim oldu.  

I would have liked to use a provocative title for the post along the lines of "Turks are coming!" but the collections seemed more on the conservative side. I did not especially enjoy the "Turkish" designers' Fall-Winter ready-to-wear collections in London and Paris. I was expecting a lot from Erdem but Chalayan proved to be my favorite amongst them with years of experience.

Chalayan
Podyumda ahşap mobilyalar ve alt tarafı çırılçıplak peçeli kadınlar yürüten bir tasarımcıdan blok renkler ve organik cut-out kesimleri ile son derece giyilebilir bir koleksiyon. 
A surprisingly wearable collection from the man who made wooden furniture and bottomless naked women with black veils walk down the runway. Bold block colors and organic cut-outs and folds are the bearing points of the collection.

Nude renkliler favorilerim.
Nudes are my favorites.
Deriyi göstermeyen sofistike cut-out'lar kalbimi çaldı.
Sophisticated cut-outs which do not show skin stole my heart.

Dekolteye bittim. Tabii A cup üzerindekilere göre değil.  
I love the neck-line. Nor for cup sizes above A.

Uzun ince silüetler için muhteşem.
Lovely for tall and fit silhouettes.

Soğuk günleri ısıtmak için ne muhteşem bir renk.
What an amazing color to warm up the cooler days.

Cesur renk kombinasyonuna bayıldım.
I love the bold color combination.

Bu elbiseyi birkaç farklı renk kombininde istiyorum.
Pantolonu görmemiş olayım.
I want this dress in different color combos. Just lose the pants.

Tüm yıl boyunca giyilebilecek bir elbise.
 Desene ve renklere bayıldım.
All year round dress. Lovely print.

Chalayan ruhu No.1
Chalayan spirit lives on No1.

Chalayan ruhu No. 2
Chalayan spirit lives on No.2

Zamansız.
Timeless.

Erdem
Erdem Moralıoğlu yine bolca çiçek deseni ve dantel ile karşımızda. Ekoseler de var ama almamışım. Renk paleti kışa uygun, modeller anlamsızca suratsız. Erdem'cim en azından Resort kolleksiyonunda tropik çiçeklere falan geç, bişeyler yap, lütfen. Her birine ayrı birşey yazmakta zorlanıcam.
Erdem Moralioglu keeps wrapping us up in flowers and lace, yet again. For some reason I totally disregarded his plaids. I want him to surprise me. The color palette is dimmed for the cooler days and the models are in a wintery enough bad mood. My dear Erdem, please surprise me in your Resort collection with tropical flowers or something.
Dolce Gabbana'yı hatırlatmıyor mu?
Dolce Gabbana anyone?












Hakaan
Hakaan Yıldırım'ın podyumu da yine her zamanki gibi fazla tanıdık. Biraz futuristik, biraz Wang. En azından giyilebilir.
An all too familiar runway from Hakan Yıldırım. A bit of future, a tad of Wang. At least this time it's wearable.

Peplumlar her yerde. Bel oyuğu olmayanlar için..
Peplums everywhere. This one looks very flattering.



Bu paltoyu istiyorum. O da beni istiyor biliyorum.
I want this coat and my feelings are mutual, I just know it.

Bayan Jetson sizi gördüğüme hiç şaşırmadım.
Mrs. Jetson, I'm hardly surprised to see you.






























Tüm resimler: style.com
All pictures from: style.com

No comments:

Post a Comment